سئو سایت
326امتیاز کاربران| امتیاز: 5 از 5سئو سایت

گوگل ترندز چیست؟ سیر تا پیاز ابزار Google Trends

گوگل ترندز یکی از ابزارهای گوگل است که در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ به بازار جهانی عرضه شد. Trend به معنای روند است و میتوان گفت گوگل از این واژه به درستی استفاده کرده زیرا گوگل ترندز ابزاری برای نمایش روند جستجوی واژه های مختلف در موتور جستجوی گوگل می باشد. در گذشته گوگل ابزار دیگری به نام Google Insight داشت که برای تحقیق در زمینه کلمات کلیدی به کار برده می شود و به مرور زمان ابزار گوگل اینسایت نیز با گوگل ترندز اقدام شد.
انتخاب کلمات کلیدی و بسیاری از جزییاتی که مدیران سایت با آن مواجه هستند را میتوان با گوگل ترندز مشخص کرد. برای استفاده از این ابزار قدرتمند نیاز به صرف هزینه های زیاد ندارید چرا که گوگل ترندز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. اگر شما مدیر سایت هستید و تا کنون از این ابزار استفاده نکردید پیشنهاد میکنیم یکبار استفاده از گوگل ترندز را امتحان کنید.
در ادامه به توضیح برخی از قسمت های این ابزار قدرتمند خواهیم پرداخت.
آموزش استفاده از گوگل ترندز (Google Trends)

برای استفاده از گوگل ترندز وارد سایت www.google.com/trends شوید، در قسمت جستجو کلمه یا عبارت مورد نظر را بنویسید. به عنوان مثال مودم همراه اول را تایپ میکنیم.
در این صفحه آیکن هایی وجود دارد که هر کدام مربوط به موضوعات مختلفی میشود .
Windows: به معنی انتخاب محل جستجو می باشد.
Past 5 years: به معنی بازه زمانی جستجو است.
All categories: به معنی دسته بندی موضوعی عبارت می باشد.
Web Search: به معنی نوع جستجو می باشد. یعنی جستجوی شما از دسته های مختلفی مانند وب سایت، تصویر، خبر و یا ویدئو است.
با توجه به آیکن های بالا، تنظیمات موردنظر خود را انجام دهید. خواهید دید که نمودار زیر براساس تنظیمات اعمال شده تغییر میکند. این نمودار بر اساس زمان و رتبه نشان داده می شود و طبیعتا به صورت صعودی و نزولی است زیرا در بازه های زمانی مختلف تعداد جستجوی عبارت موردنظر متفاوت خواهد بود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که آمارها و ارقام نمایش داده شده توسط گوگل ترندز کاملا نسبی است.
Related queries:

در قسمت Related queries موضوعات و میزان جستجوی کلماتی که با کلمه موردنظر شما در ارتباط هستند و توسط کاربران گوگل جستجو شدند را نمایش میدهد. حداکثر پیشنهادات گوگل ترندز در ای بخش ۲۵ می باشد.
از دیگر مزیت های Related queries این است که میزان علاقمندی و مطالب مورد جستجو توسط افراد و بازه های زمانی که درباره آن موضوع جستجو کرده اند را مشخص میکند. شما به عنوان مدیرسایت میتوانید در بازه زمانی مشخص، سطح تمایل افراد به موضوع سایت خود را بررسی کنید و در زمان مناسب با استفاده از کلمات کلیدی جذاب، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایتتان هدایت کنید.
Breakout و Rising و Top:

یکی دیگر از مشخصه های Related queries وجود دو گزینه Rising و Top است. Rising مشخصه کوئری هایی است که روند رو به رشد دارند. در این نوع بازدید فقط درصد رشد محبوبیت کلمه نشان داده میشود. و Top مشخصه محبوبیت کوئری ها با توجه به ترتیب جستجو است. در دسته بندی Top میزان محبوبیت بین ۰ تا ۱۰۰ مشخص میشود.
گاها ممکن است با عبارتی به اسم Breakout روبه رو شوید. این عبارت برای کوئری های خاص که میزان محبوبیت کلمه بیش از ۵۰۰۰% رشد داشته استفاده می شود

به این مطلب امتیاز بدهید

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*


قالب وردپرس خريد هاست طراحي سايت