
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برخوردی جدی با شرکت ویزیو داشته و آن را مجبور به پرداخت ۲٫۲ میلیون دلار غرامت به علت جاسوسی از عادات کاربری مالکان Smart TV های خود کرده است.
این شرکت سازنده Smart TV بدون جلب رضایت کاربران به مدت دو سال عادات کاربری این افراد را در زمان استفاده و مشاهده Smart TV های ساخت خود زیر نظر داشته است.
این تخلف در مورد خریداران بیش از ۱۱ میلیون تلویزیون ساخت این شرکت اتفاق افتاده است. قابلیت ردگیری عادات کاربران به طور خودکار و در زمان روشن کردن این تلویزیون فعال می شده و این در حالی است که اکثر شرکت های سازنده تصمیم گیری در این زمینه را به خود خریداران واگذار می کردند.
البته در مدل های جدیدتر Smart TV های ویزیو، قابلیت ردگیری خودکار کاربران به طور پیش فرض خاموش و قطع است. ظاهرا این موضوع از ماه ها پیش مورد اعتراض کاربران قرار داشته و حتی در سال ۲۰۱۶ شکایتی با همین موضوع تقدیم دادگاه شده است. اما تصمیم گیری قطعی در مورد آن تا به حال به تعویق افتاده بود.
کارشناسان می گویند این موضوع محدود به تلویزیون های ویزیو نیست و به احتمال زیاد دیگر شرکت های سازنده Smart TV ها هم از روش های دیگری برای جاسوسی از بینندگان استفاده می کنند که ممکن است هنوز اطلاع دقیقی در این زمینه وجود نداشته باشد.
دیدگاهی بنویسید